Informatii prima intalnire

Copiii sunt adusi la consiliere sau terapie, de obicei, datorita ingrijorarii parintilor cu privire la comportamentul lor. Relatarile persoanei care ofera informatii suplimentare sunt foarte importante in psihoterapia si consilierea copilului. Copilul se dezvolta continuu. Simptomele si comportamentele, ca si nevoile emotionale se schimba cu fiecare etapa de dezvoltare. Dezvoltarea sociala si personala este influentata puternic de relatiile formate in familie si la şcoala, de atitudinea adultilor fata de copii si relatia acestora cu ei. Pentru a eficientiza prima intalnire cu parinti care solicita serviciile cabinetului de psihologie, va ofer cateva informatii despre modul in care decurege prima intalnire si informatiile care vor fi solicitate:

  • Date de identificare ale copilului - nume, varsta, sex, incadrare scolara
  • Date de identificare ale adultului si calitatea sa in relatia cu copilul (parinte, tutore legal, bunic, e.t.c.)
  • Motivul pentru care s-a apelat la serviciile psihologice
  • Daca a mai fost sau nu evaluat / diagnosticat copilul de catre un specialist (psiholog / psihiatru / neurolog) si daca urmeaza in prezent vreun tratament sau terapie
  • Istoricul problemei pentru care s-a apelat la psiholog (simptome actuale si trecute)
  • Compozitia familiei si conditiile de viata
  • Evenimentele marcante din viata copilului
    • - maladii si interventii chirurgicale;
    • - separari de mediul familial (motive, circumstante, durata, reactii ale copilului, contacte cu parintii);
    • - evenimente marcante pentru copil si familia sa (decese, separarea parintilor, divort etc.)
    • - sarcina si nastere: Conditii fiziologice si patologice; starea copilului la nastere (greutate, strigat, debutul suptului etc.); Conditii psihologice (copil dorit sau nu, "trairea" mamei in raport cu situatia de sarcina etc.)
    • - dezvoltarea in prima copilarie: Dezvoltarea somatica (dezvoltarea staturo-ponderala, incidenta posibilelor maladii la varsta mica); Dezvoltarea psihomotorie, varsta mersului; eventual precizari asupra etapelor anterioare: sustinerea capului, postura asezata fara sustinere etc.; regresiile: motivele de neliniste care au fost justificate pe tot parcursul dezvoltarii psihomotorii; Dezvoltarea limbajului (varsta si observatii asupra dezvoltarii limbajului): Dezvoltarea cognitiva
  • Viata scolara
    • - gradinita: varsta de intrare la gradinita. Primele reactii si adaptarea ulterioara (relatii cu educatoarea);
    • - istoricul vietii scolare (succesiunea claselor frecventate, schimbari de scoala etc.);
    • - rezultate scolare;
    • - proiecte de viitor (scolare, profesionale);
    • - atitudini cu privire la activitatea scolara (interes, reactii la reusita sau esecul scolar etc.);
    • - relatii cu ceilalti copii. Caracteristici ale jocului: teama, agresivitate, dominanta, izolare etc.
    • - Alte particularitati de "caracter", care sunt evidente pentru parinti, sau primele manifestari ale adolescentei.
  • Locul copilului in expectantele parintilor si in dinamica cuplului parental
    • - proiectii ale copilului, inainte de nastere.
    • - asemanari presupuse cu unul sau altul dintre parinti, satisfactia si deceptia in fata sexului copilului, etc.
    • - conceptii si atitudini educative (eventuale divergente intre parinti);
    • - preferinte si manifestari de intoleranta. Locul, rolul si pozitia copilului in grupul familial.